Mindkettő kell? Vagy elég, ha van egy instám?
Erről a témáról már olvashattatok nálam egy posztban, de itt most részletesebben kifejteném miért nem elég, ha csak közösségi média platformja van egy vállalkozásnak (főleg kezdő vállalkozóként). Szerintem a nyerő párosítás a saját weboldal és a közösségi média felületek együttes használata! Mondom is, hogy miért…
Őszinte leszek Veletek! Sokan gondolják azt, hogy van egy facebook oldalam vagy egy instagram oldalam és máris rendben vagyunk. Azonban kijelenthetem, hogy a közösségi média önmagában nem elegendő. Ezeknek a felületeknek ugyanis kockázatuk van. Mi ez a kockázat? Az, hogy bár van saját profilunk, de mégsem igazán a mienk. Ha egyszer csak azt mondják, hogy itt a vége (lsd. tiktok – USA, vagy a pár évvel ezelőtti facebook és instagram leállás itthon Magyarországon) akkor profil/platform nélkül marad a vállalkozásunk.
Egy dinamikusan, folyamatosan fejlődő vállalkozás nem engedheti meg magának azt, hogy elérhetetlenné váljon. Ez tény, sok magyarázatra nem szorul. Éppen ezért a legfontosabb, hogy legyen egy olyan digitális eszközöd, ami valódi üzleti célt szolgál, ami a tied, amit nem vehetnek el tőled és ami 24 órában dolgozik helyetted!
IGEN, EZ A WEBOLDALAD!

A saját weboldal megléte számos előnnyel jár. Mivel ez a te tulajdonod, rajtad áll a teljes megjelenés megtervezése. Kialakíthatod online vizuális identitásod különböző arculati elemek használatával, ezek a színek, betűtípusok, képek, formák, tartalmi egységek. Te alakítod a szabályokat arról, hogy mit és mikor teszel közzé (nem vagy korlátok közé szorítva, mint egy közösségi média felületen).
Weboldal előnyei
- 100%-osan személyre szabott
- Arculathoz illő színek
- Arculathoz illő betűtípusok
- Teljes kontroll a tartalmaid és annak elrendezése felett
- Professzionális megjelenés és hitelesség
- Bizalomépítés
- Teljesértékű bemutatkozás és referenciák
- Saját portfólió
- Kapcsolati űrlap
- SEO kereshetőség lehetősége
- Hosszútávú marketing alap
- Bővíthető funkciók
- Értékesítés és üzleti szempontból is jobb, hiszen webáruház, blog, időpontfoglaló rendszer is használható, beépíthető.
- Saját analitika – Google analytics pl. (statisztikák, célcsoportok stb…)
Amikor megtervezed a tartalmi szakaszokat, azokat úgy tudod megtenni, hogy a látogatónak szinte nem is kell gondolkozni, mert a weboldal vezeti őt. Ha ezt el tudod érni, akkor egy nagyon szuper weboldalad van, nagyon szuper SEO beállításokkal. Ma már a SEO alap egy weboldal készítésénél, hiszen a leírások, metaadatok és kulcsszavak nélkül olyan, mintha nem is lennénk elérhetőek. Egyszerűen nem találnak ránk… Ezért mindenképp legyen legalább egy alap SEO beállítás a weboldaladon.
Ti is láthatjátok, hogy elég hosszú ez a lista. Ez mind arra mutat, hogy a weboldal kulcsfontosságú egy vállalkozás életében. Na de nézzük, mi a helyzet a közösségi média platformokkal.
A közösségi média szerepe
A mai digitális világban szinte minden vállalkozás jelen van valamilyen közösségi média platformon. Nem csoda: egyszerű, gyors, látványos és ott van rajta mindenki. A közösségi média vitathatatlan előnye, hogy ott van az emberek figyelme. Gyorsan, látványosan lehet tartalmat megosztani, történeteket mesélni, interakciókat generálni.
A közösségi média felületek előnyei
- forgalmat terelhetsz a weboldaladra.
- kapcsolatot építhetsz a követőiddel,
- bemutathatod a személyiségedet, stílusodat,
- felhívhatod a figyelmet aktuális ajánlataidra,
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincs szükség rájuk. Nagyon is van és ezt el kell fogadni! És, hogy miért? Mert ha jól használod, akkor a legjobb marketing eszközeid lehetnek a social média felületeid. A tartalmaid minősége és időzítése kulcsfontosságú. Határozd meg a célcsoportodat (ezt a vállalkozásod stratégiai felépítésekor/tervezésekor már meg kellett tenned) és ennek megfelelően posztolj! Ha ez megvan, onnantól kezdve a saját weboldald lép újra előtérbe, hiszen a cél, hogy oda tereld a látogatókat. Ha a weboldalad stratégiailag jól felépített, felhasználóbarát, átlátható, esztétikus és tartalmilag is rendben van, akkor hátradőlhetsz 🙂 (csak vicceltem, sosem dőlhetsz hátra !!! De legalább megnyugodhatsz, hogy jó helyen vannak a látogatók, rád találtak a látogatók és a megfelelő látogatók találtak rád). Ha nem tudod, mikor és hogyan kéne tartalmat posztolnod, akkor az alábbi tipp Neked szól!
TIPP: Vizsgáld meg, hogy a tartalmak, amiket közzé teszel mekkora elérést mutatnak. Néhány hétig írd fel magadnak, hogy melyik napon, hány órakor posztoltál, és hogy ezek milyen nézettségi számokat mutatnak. Mindegyik felületnek mások az „időbeosztásai” és a tapasztalat a legjobb módszer arra, hogy kiderítsd neked mikor kell lépni 🙂
Összességében tehát elmondható, hogy a saját weboldal és a hozzákapcsolt közösségi média felületek együttese egy kiváló marketing gépezet lehet.
A legsikeresebb online jelenlét azoké, akik mindkét eszközt jól használják – egymásra építve.
A közösségi média figyelmet generál.
A weboldal megtartja és meggyőzi a látogatót.
A közösségi posztok hídként működnek a weboldal felé.
A weboldal pedig professzionális háttérként szolgál a kampányaidhoz.
Ez olyan, mint egy üzleti színpad: a közösségi média a meghívó az előadásra, a weboldal pedig maga az előadás. Ha jól dolgozol, az emberek nemcsak megnézik, hanem vissza is térnek.
Igyekeztem összeszedni Nektek minden olyan szempontot, ami segítség lehet, hogy ti is el tudjátok dönteni, szükségetek van-e egy saját, önazonos, 100%-ban személyetekre-vállalkozásotokra szabott weboldalra, ami felhasználóbarát, hatékony, marketing fókuszú és stratégiailag jól felépített.
Ha sikerült döntened, jelentkezz be hozzám egy 1 órás konzultációra!
Kezdjük el felépíteni a márkád, együtt!
Legyen egy olyan weboldalad, ami a háttérből támogat! Szép napot! Évi
